איתור תשתיות תת-קרקעיות – למה זה נעשה?

תשתיות תת-קרקעיות

כדי להבטיח את ביטחון הציבור, חיוני לאתר ולאתר צינורות ומוליכים תת-קרקעיים. לדברי משרד התחבורה של ארה "ב (DOT), חפירה פסולה גורמת למאות אלפי תאונות מדי שנה. כאשר הצינורות הלא נכונים ממוקמים, הם יכולים לגרום להתפוצצות גז, נזק סיבים אופטיים כבלים, או אפילו להוביל לתאונה. למרבה המזל, טכנולוגיה מודרנית יכולה לעזור לקבלנים ושירותים להימנע מבעיות אלה ולחסוך מיליוני דולרים על תיקונים יקרים.

התאום הדיגיטלי של העיר רוטרדם פורסם לאחרונה. המודלים האלה מראים את התשתית התת-קרקעית של העיר ברזולוציה גבוהה. בעוד שרוב הנתונים זמינים לציבור, חלק מהנתונים מוגבלים. למשל, בארצות הברית, 2/3 של שירותים מחתרתיים פתוחים לציבור. באירופה, לעומת זאת, רק שליש פתוח לציבור. המודלים האלה לא כוללים מתקנים פרטיים, אז חשוב להפוך את המידע לנגיש לציבור.

הבעיה היא שבסיסי הנתונים הנוכחיים כוללים רק מידע על שירותים ומתקנים תת-קרקעיים הממוקמים על פני השטח או בסמוך להם. עם זאת, ישנם עצמים תת ־ קרקעיים גדולים השוכנים עמוק יותר מתחת לאדמה. אלה כוללים סופה בקוטר גדול וצינורות סניטריים, תשתיות העברת מים גדולות, ומסילות. בעוד מערכות טלוויזיה במעגל סגור יכולות לשמש לניטור אתרי בנייה, הם לא מספקים נתוני מיקום, והם לא כמפות מדויקות. בנוסף לחוסר הדיוק שלהם, השיטות האלה יקרות, דורשות פריסה מרובה של חורי מנון, ולא ניתן לאחד בקלות.

חשוב לאתר תשתיות תת-קרקעיות במדויק. חברת שירות שולחת חברת איתור לפני החפירות, והם מציירים סימנים על הקרקע לחופרים. סימני צבע אלו יכולים להשתנות בהתאם לציוד הטכנאי ולמיקום השירות התת-קרקעי. בגלל שדות אלקטרומגנטיים אינטראקציה עם שירותים אחרים, הם לא יכולים להיות מדויקים. הם לא יכולים להבטיח שהסימנים יהיו מדויקים. מפה באיכות גבוהה עשויה להוביל לתגלית יקרה.

קשה לאתר תשתיות תת-קרקעיות. לא קל לאתר תשתיות תת-קרקעיות. יש כמה כלים שמאפשרים לך לקבוע איפה כבל קבור או צינור הוא, בעוד אחרים בוחרים לשכור איש מקצוע. אפשר להוריד אחד מהכלים האלה מהאינטרנט, או להשתמש בו על ידי קבלן. הכלי הזה יספק את הנתונים הדרושים כדי לאתר את המחתרת. זה גם יעזור לאתר שירות בצד השני של העיר, וזו דרך נהדרת להימנע מתאונה.

התרגול הטוב ביותר הנוכחי לאיתור תשתיות תת קרקעיות כרוך בחפירת בורות ושימוש בחוטים אלקטרומגנטיים כדי לאתר את מיקומם. הטכניקות האלה יכולות להיות מאוד מסוכנות, אז רק מי שיש לו סבלנות בסיכון גבוה צריך להיחשב למשרות כאלה. ריסוס האזור התת קרקעי עם כלי איתור הוא השיטה הקלה ביותר. רישומים אלה אינם מדויקים כמו אלה מדויקים. מודל דיגיטלי יאפשר לכם לדמיין בקלות את הרשת התת-קרקעית. מפה דיגיטלית של עיר שלמה היא משאב גדול לקבלנים ומתכנני ערים.

איך איתור תשתיות תת-קרקעיות יכול לעזור לכם?

מפה תעזור לך לאתר את מיקומה של תשתית תת-קרקעית. לרסס דגלים ולהציב אותם היא הדרך הטובה ביותר לאתר תשתיות תת קרקעיות. זה לא מדע מדויק, ויכול להיות מאוד מסוכן. מומלץ לשכור איש מקצוע מיומן בסוג כזה של עבודה. תוכל לחסוך כסף ועדיין לבצע את העבודה. זה גם יעזור לך להימנע מאי הנוחות של חפירת כביש ואיתור צינורות תת קרקעיים.

חשוב שיהיה לך מידע מדויק על תשתיות תת-קרקעיות, כך שתוכל להימנע מנזק. חברות השירות יכולות לשלוח לאתר חברת איתור כדי לסמן את הקרקע ולוודא שחופרים יוכלו לגשת אליה. עם זאת, סימני צבע אלה יכולים להיות לא מדויקים ויש גורמים רבים אחרים שיכולים להשפיע עליהם. אם אתם עובדים על פרויקט שמערב הרבה תשתיות תת-קרקעיות, אתם יכולים לקבל החלטה מושכלת בהתבסס על המידע הזה.

השיטה העתיקה ביותר לאיתור תשתיות תת קרקעיות היא לחפור בור. עם זאת, שיטה זו יקרה ולוקחת הרבה זמן. בור ניתן לתקן בקנדה לכל מקום מ $30,000 עד $50,000. לחפור בור יכול להיות מסוכן. לכן חשוב להשתמש בטכנולוגיה שהופכת אותה לבטוחה יותר. חור יכול לעזור לך לאתר תשתיות נסתרות כגון צינורות גז, ללא כל סכנה לרכוש או פציעה.

לפרטים נוספים על איתור תשתיות תת-קרקעיות, הקליקו כאן: https://afikey.co.il/%D7%9E%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%99-%D7%AA%D7%A9%D7%AA%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%AA%D7%AA-%D7%A7%D7%A8%D7%A7%D7%A2%D7%99%D7%95%D7%AA/