תכנון מערכות חימום


במהלך תהליך תכנון מערכת החימום, עליך לוודא שאתה בוחר מערכת חימום המתאימה לביתך. זה יעזור לך לשמור על הבית שלך חם ונוח לאורך עונת החורף.

איזו מערכת חימום בית היעילה ביותר?

בחירת מערכת חימום הבית היעילה ביותר לביתך עלולה להיות קשה. ישנם גורמים רבים שיש לשקול. ראשית, שקול את גודל הנכס והאקלים שלך. הגורם הבא לשקול הוא הדלק בו תשתמש כדי לחמם את ביתך. דלק זה עשוי לקבוע את סוג המערכת שתשתמש בה.

תנורים חשמליים הם היעילים ביותר, אבל הם יכולים להיות יקרים להתקנה. אם אתה חי באקלים קר, עדיף לשקול תנור גז או משאבת חום. שימוש במשאבת חום באקלים קר עשוי לדרוש חימום בחלל.

מערכת חימום הבית היעילה ביותר היא מערכת מבודדת היטב. זה מאפשר לחום לברוח פחות, אז היחידה תיצור יותר חום דרך התעלות.

בחירת מערכת חימום הבית היעילה ביותר עבורך היא דרך מצוינת להוריד את חשבונות האנרגיה שלך. מערכת בעלת יעילות גבוהה יכולה גם להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלך.

הדירוג של מערכת החימום (AFUE) מצביע על כך שהיא משתמשת היטב באנרגיה. משרד האנרגיה ממליץ על מינימום AFUE של 80%. עם זאת, מערכות מודרניות רבות יכולות להשיג יותר מ-80%.

מערכת חימום ביעילות גבוהה תקצץ את הוצאות ההפעלה שלך ב-50%. זה יכול לעזור לך לצמצם את חשבון האנרגיה שלך, ואתה תהיה חיסכון כסף בטווח הארוך.

מה תמיד צריך לדעת כאשר בוחנים מערכת חימום?

במהלך בדיקת מערכת החימום שלך, אתה תמיד צריך לשאול שאלות. הדבר יעזור לך לזהות בעיות פוטנציאליות ולקבוע אם עליך לבצע תיקונים או תחזוקה כלשהם. ‏ חוץ מזה, הבדיקה הנכונה תחסוך לך כסף על חשבונות שירות.

בתור התחלה, אתה צריך לחשוב על החשיבות של התצפיות שאתה עומד לעשות. לדוגמה, אם אתה מוצא שהמערכת סתומה, זה רעיון טוב לנקות אותה. זה יראה למפקח שאתה מודע למערכת של הבית שלך ושהוא מתוחזק היטב.

הבדיקה שלך צריכה לכלול בדיקה ויזואלית יסודית של שסתומי לחץ וטמפרטורה. למשל, אם תמצא מחליף חום חלוד, ייתכן שתצטרך לבצע כמה תיקונים.

אתה צריך גם לקחת מבט מקרוב על הפנימיות של מערכת החימום שלך. זה כולל את מסנן האוויר. מסננים מלוכלכים יכולים לגרום למערכת שלך לרוץ פחות ביעילות. כמו כן, לבדוק את הזרבובית. הם צריכים להיות נקיים וחופשיים מפיח.

בנוסף, כדאי שתבדוק מקרוב את צינורות הדלק ואת מד הדלק. ארובה סתומה עלולה לגרום לבעיית חד תחמוצת הפחמן.

סדר הביקורת שלך הוא קריטי. זה רעיון טוב להפוך את הרצף מפעם לפעם. זה עוזר למנוע מהביקורת שלך לחזור על עצמה.

בניית מערכות חימום

בין אם אתה מתכנן בנייה של בניין חדש או שיפוץ של בניין קיים, תצטרך לשקול תכנון מערכות חימום. בניינים מודרניים צריכים לעמוד במספר דרישות כולל הגנה על הסביבה, צריכת אנרגיה נמוכה ותפעול כלכלי. בנוסף, הטכנולוגיה המשמשת לספק חימום וקירור תהיה השפעה על רמות הנוחות הכלליות שלך. למרבה המזל, יש מספר תוכנות מיוחדות שזמינות לעזור לכם לתכנן מערכת אקולוגית ירוקה.

בנוסף למספר טכנולוגיות אנרגיה, יש צורך גם בתכנון מערכות חימום כדי לעמוד במספר דרישות סטטוטוריות. למשל, ייתכן שהבניין שלך יצטרך לעמוד בתקני היעילות האנרגטית של תקנות הבנייה ובטיחות האש.

ישנם מספר ערכי ייחוס שיכולים לעזור לך להחליט על הסוג הטוב ביותר של מערכת חימום עבור הפרויקט שלך. אלה כוללים: כוח תרמי, יעילות וגיל. ערכי ההתייחסות הנבחרים טובים רק כמו הנתונים המשמשים לחישובם.

אחד המאפיינים המרשימים ביותר של מערכות חימום בנייה מודרניות הוא היכולת שלהם להשיג רמת יעילות של יותר מ-90 אחוז. בנוסף, ישנן מספר אפשרויות שונות לחימום, כולל מערכות מים חמים, מערכות הידרוניות ומשאבות חום מקור אוויר. למרות האפשרויות הללו, הצרכנים נוטים להעדיף חום גז טבעי.